onsdag 27 augusti 2014

Fyllt på med mera Ratos

Köpte tidigare i veckan lite fler Ratos. Kursen är fortsatt pressad och jag passade på att öka lite och snygga till portföljen en aning. Innehar nu 500 Rato B. Tror att de upprätthåller sina 3 kr i utdelning framåt våren och att vi kanske får se lite stigande kurser i takt med fler affärer realiseras och konjunkturen vänder uppåt. Nästa köp blir troligen Mattel, detta efter att Seadrills utdelning på 1 usd för q2 landar på kontot i slutet av september. Har inte hunnit kika på Seadrills rapport så noga ännu men det lilla jag sett så verkar den ok resultatmässigt. Det är väl de mjuka kommentarerna kring utsikterna som kan ha tolkats negativt av mr market idag. Jag sitter still i båten och väntar på högre kurser. Spännande utveckling väntar i NADL med de ryska avtalen. Ser fram emot att höra mera kring dessa framöver.

/Bonden

2 kommentarer:

  1. Hej, hur tänker du kring sättningen i oljebranschen på senaste tiden, och då oljeservicebranschen i synnerhet. Seadrill och Awilco har ju tagit en del stryk.
    Själv tror jag att det är översålt, ökade i Seadrill häromdagen samt funderar på att ta in Awilco. Investerare verkar inte vilja ta i branschen med tång...öppnar för bra lägen.

    SvaraRadera
  2. Tror också att det är lite översållt. Tycker inte att utsikterna är alls så svaga som en del verkar göra gällande. Jag är dock lite tveksam till att fylla på med mera med tanke med min relativt stora exponering. Just nu är jag i valet och kvalet för jag tycker att Seadrill är ett utmärkt bolag till ett mycket bra pris. Jag väntar in utdelningen och bestämmer mig i morgon för om det blir några till.

    SvaraRadera