fredag 19 september 2014

Fyllt på med mera Seadrill

Idag bestämde jag mig till sist. Efter nya fall i Seadrill håvade jag in ytterligare 65 aktier. Seadrill var sedan länge den klart dominerande aktien i portföljen och jag hade egentligen bestämt mig för att den inte skulle bli större i portföljen. Men nu har den liksom kommit ned till nivåer under 190 och jag kunde inte längre stå emot. Jag är rätt säker på att bolaget kommer att klara sig betydligt bättre än sina konkurrenter i en fallande marknad. Nu tror jag inte att det kommer att bli riktigt så illa i sektorn som många analytiker befarar. Bolaget är exponerad mot rätt segment med djuphavsborrning och har de allra nyaste riggarna bland alla bolagen.

Känner mig ändå hyggligt bekväm med Seadrill-posten som nu ligger på 665 aktier totalt. Aktien yieldar klart över 10 %.

2 kommentarer:

  1. Tack för dina begåvade inlägg om Seadrill. Efter att fått ett samtal från en aktieintresserad kollega så har jag ägnat dagen åt att läsa in mig på Seadrill och på de här nivåerna så kommer jag nog att köpa in ett antal till portföljen.

    SvaraRadera
  2. Jag tackar! Hade haft mer tid så hade jag skrivit mera. Hoppas kunna återkomma med mycket mera info!! Lycka till med investeringarna !

    SvaraRadera