fredag 25 oktober 2013

Bra bett i Betsson

Nu på morgonkvisten inkom Betsson med sin Q3-rapport. Den organiska tillväxten var goda 14 procent och lönsamheten var riktigt bra på alla nivåer, väl över analytikernas gissningar. Aktien klättrar mot 200 och jag undrar om den inte kommer att lyfta ytterligare på det här. I samband med rapporten meddelades också om ett nytt stryktips med oddsbaserade vinster. Det här tror jag kan bli riktigt bra.

Idag, och även tidigare i veckan för den delen, har rapporterna fortsatt hagla in. Volvo var svag, SSAB klen, Elux var inget vidare osv. Bankerna har visat sig starka och där kan det vara intressant att gå in. Bland de mindre bolagen redovisade norska Kvaerner en bra rapport nu i morses. Sett till mina beräkningar är den kraftigt undervärderad. Har dock än så länge inte grävt så djupt utan jag vill titta lite närmare innan jag bestämmer mig.

/Bonden

2 kommentarer:

  1. Tänkte höra hur du ser på att antalet aktiva kunder minskar i Betsson? Nu vet jag inte ännu om det går att se en tydlig trend i detta men sedan Q4 2012 har antalet aktiva kunder minskat med 100.000.
    Vilket i alla fall kan oroa mig lite

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om att det är lite oroande. Samtidigt påpekar de att man har tagit marknadsandelar och vuxit organiskt med 14 % och det är ganska imponerande. Förändringen sekventiellt från 2 kv är inte så stor som den på årsbasis. Kan de ha gjort om definitionen av aktiva spelare eller gjort en större genomgång och rensat ut? Har inte sett någon kommentar på detta från bolagsledningen, hade varit intressant.

    Mvh Bonden

    SvaraRadera