torsdag 31 oktober 2013

Bud på Alliance

Det var ett tag sedan men nu kom det alltså ett kontantbud på ett av mina bolag, nämligen Alliance Oil. Man erbjuds då 313 kronor kontant för varje Preferensaktie, plus 7,5 kronor för varje Preferensaktie multiplicerat med en procentsats avseende perioden mellan den senaste avstämningsdagen för utdelning och den åtföljande avstämningsdagen för utdelning, vilken har inträffat vid registreringen av Amalgamationen.

Vad ska man säga om detta? Kanske något snålt. Jag tror att man kan sitta still i båten och vänta på en höjning och/eller att någon annan av de stora oljedrakarna ger sig in i matchen. Ofta brukar det väl dyka upp fler intressenter så fort någon annan uttrycker sitt intresse. Oavsett så har det hela varit en bra affär för mig. Jag ligger i dagsläget ca 13 % plus och då ha inte börsen öppnat upp för handel ännu efter budet. Dessutom har man fått 3 utdelningar har jag för mig à 7,5 kr. Men det klart att man vill ju alltid ha mera, speciellt när det kommer ett specifikt bud.

/Bonden

3 kommentarer:

  1. Har du slutat skriva?
    Synd, uppskattar dina inlägg, framförallt då jag till stor del har liknande portfölj med stora innehav i Seadrill, PSEC, Betsson, ARCP, Ratos m. fl.

    Mvh Jonas

    SvaraRadera
  2. Tjena Jonas,

    Det har tyvärr blivit så sista tiden. Har bytt jobb och haft en hel del annat att pyssla med sista tiden. Jag följer dock börsen fortsatt ganska väl och lovar att försöka återuppta skrivandet under vårkanten igen.

    SvaraRadera
  3. I see, nytt jobb kräver tid!
    För övrigt börjar ju Seadrill komma ner på intressanta nivåer igen, du sålde ju av en del för några månader sedan. Funderingar på att börja öka igen?

    /Jonas

    SvaraRadera