onsdag 30 oktober 2013

Dragit ned exponeringen i Seadrill

Efter en relativt stark utveckling för Seadrill (borträknat utvecklingen för Nok/Sek) så har jag valt att dra ned på min relativt stora exponering mot aktien. Hade tidigare över 40 % av den totala portföljen här. Jag kände lite att om det kommer en sättning så kommer inte Seadrill att skonas och jag skulle lätt kunna tappa 50.000kr på några veckor.

Sålde därför av ca 20 % av Seadrill aktierna. Har dock kvar 600 aktier så det är fortfarande överlägset största innehavet. Sista veckan har dessutom Kvaerner kommit in i portföljen och exponeringen mot oljeservice blev därigenom extra stort. Resterande Seadrill aktier får ligga kvar i den långa korgen.

För pengarna kommer jag troligen att köpa en post i ARCP, vilka ger ett gott kassaflöde till portföljen. Mer om detta senare.

 /Bonden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar