tisdag 15 oktober 2013

Seeking Alpha

Har nyligen tittat lite närmare på investeringsplattformen Seeking Alpha. Tidigare har jag mest läst något sporadiskt inlägg men eftersom jag inte haft appen eller bemödat mig med att registrera mig så har jag bara läst delar av artiklar. Laddade för ett tag sedan hem appen och kan numera läsa allt till fullo och jag måste säga att det är otroligt bra. Beskrivningen på hemsidan säger:

Seeking Alpha is a platform for investment research, with broad coverage of stocks, asset classes, ETFs and investment strategy. In contrast to other equity research platforms, insight is provided by investors and industry experts rather than sell-side analysts.

Det här är ju otroligt bra. Man slipper sellside analytikernas drabbel, dessa ska enbart tjäna pengar åt sina arbetsgivare genom att köp och säljrekar ska generera affärer. På Seeking Alpha tycker jag mig hitta mycket intressanta artiklar från många olika perspektiv. Kan definitivt rekommendera att ladda ner appen.

/BSM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar