fredag 9 mars 2012

El

Vi har ett hus med en total uppvärmd yta på 160 kvadratmeter. Snittförbrukningen över ett år ligger strax över 12.000 KWh. Det tror jag är ganska lågt, speciellt med tanke på att vårt hus körs med direktverkande el. Har dock en luftvärmepump samt braskamin att komplettera med.

Denna vintern har ju varit betydligt snällare mot plånboken än de två senaste. Februari gjorde jag åt ca 1.450 KWh och i januari något mer. I mars beräknar jag att förbrukningen landar på 1.250 KWh.

Har haft bundet 3 årigt avtal fram tills nyligen då jag gått över till rörligt. Något jag tror kommer vara fördelaktigt framöver, åt minstone den kommande sexmånaders perioden.

Hedgar elen också till viss del genom att äga aktier i Fortum :)

Hur gör du med ditt elavtal?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar