måndag 19 mars 2012

Sålt Skistar

Tröttnade på SkiStar och sålde av mitt innehav i fredags. Det återstår väl att se om det blev rätt timing på försäljningen. Aktien har gått ned en del och jag fick 83 kr för mina aktier. Aktien har haft ett minst sagt trist år på börsen med motvind både i form av väder, konjunktur och valuta. Jag tror att det kan bli fortsatt motigt och tror att många väljer att sälja av sina aktier nu när de kommit hem från fjällen (man får rabatt som aktieägare).

Affären i Alperna ser ut att rinna ut i sanden. just den affären var en av de anledningar till att jag köpte aktien för. Hoppades att det skulle innebära en minskad väderkänslighet och möjlighet till längre säsong.

Säsongmässigheten i aktien är både bra och dålig men jag tror att den kommande perioden kan bli trist. För visso kommer rapporten om ett tag och den skulle kortsitigt kunna bli en trigger. Jag tror dock på bättre utveckling för andra bolag och väljer att tacka för mig. Blev en förlust på några tusenlappar. Har dock inkasserat utdelning också så tappet blev inte så rejält.

1 kommentar:

  1. Jag funderade en smula på skistar, men jag tycker inte deras svenska verksamhet är så välskött och med en ganska låg tillväxt och lönsamhet. Att spekulera i en alpsatsning är inte min sak. Men det skulle säkert ha varit intressant på sikt. Dock så skulle jag vänta med att gå in, då jag är övertygad om att det skulle medföra en hel del obekvämligheter, innan satsningen skulle medföra ett tillskott.

    Må gott
    /v

    SvaraRadera